Интервю с Йорданка Христова

Тя казва : 
„Отнасяй се професионално към работата си, независимо с какво се занимаваш.“ 
Ние се запознахме с нея по време на седмото издание на "В самолет без билет", а сега я представям на вас:


Разкажи ни за себе си и за нещата, които правиш?
Преди година, дори не предполагах, че ще се занимавам с нещо подобно.
Всичко стана съвсем импулсивно - през пролетта на миналата година започнах с няколко цветни обички за доброто настроение.
Обицата за мен е идея и послание, изпълнена с настроение. Повод за забавление, разнообразие от обичайния ни натоварен делник.
Това, което се опитвам да правя е преди всичко да се забавлявам.
Но от друга страна вярвам, че колкото и фриволен да бъде в изказа и търсенията си един творец, то представянето на нещата следва да се прави професионално и със стил.



С какво друго се занимаваш ?
Завършила съм НХА и винаги съм се занимавала с изкуство. Професионалната ми работа, като художник е свързана с рисуване на икони и стенописи. Когато не рисувам, работя в рекламна агенция или преподавам на едни малки „големи“ таланти.


Какво те вдъхновява?
Най-вече книга, интересен филм, приятна разходка в парка или моментно настроение – ежедневни и обикновени, но красиви неща.



Каква музика обичаш да слушаш и коя книга е в момента на нощното ти шкафче?
Музиката преди всичко е джаз.
Великолепната книга, която преди време прочетох, но все още е на шкафчето ми, е „Вино от глухарчета“ на Рей Бредбъри.


Къде работиш по проектите си ?
Обикновено в ателието при съпруга ми, понякога вкъщи. Случва се, да скицирам някое интересно хрумване докато пътувам.


Опиши своя стил.
Разнообразен, също като живота ни. Цветен и шарен, но понякога сдържан и монохромен.



Разкажи накратко за развитието на твоята работа - от първите ти проекти до сега?
Идеите ми за обичките и брошките непрекъснато се доразвиват с времето.
Това най-ясно личи от хронологията в блога ми – от първите хрумвания до днес.


Има ли някой твой колега, работата на когото наистина харесваш ?
Колкото до колегите ми в тази област, има няколко за които съм забелязала, че успяват да презентират работите си стилно и със съответната доза оригиналност. За идеите само ще спомена, че за мен те са мимолетни и ако не успееш да ги уловиш веднага, неизменно ще се появят на друго място, в същото или в друго време.
Вярвам, че един съвременен автор, художник, дизайнер, не би могъл да бъде актуален и интересен за публиката, без да има собствен поглед за случващото се около него. За развитието на пазара, за новите тенденции, за творбите на по-известните автори и също на своите колеги.
В този смисъл необходими и дори безценни са независими форуми, в които могат да се срещнат различни идеи, да се обмени опит, да чуем или прочетем коментари на хората, занимаващи се с този вид изкуство.

Разгледайте още от лейбъла на Йорданка - Earingbox studio

Няма коментари:

Публикуване на коментар

---------- ----------