Интервю с Велислава Димова

Разкажи ни за себе си и за нещата, които правиш.
Здравейте! Аз съм Велислава,
а с бижутата, които изработвам се представям като Natural mystic.
Обичам да декорирам, да рисувам, да променям функцията и да приспособявам предмети, така че да продължа да ги ползвам, да са ми удобни или понякога просто да дооформя нещо, за да ми хареса.
Преди малко повече от година започнах да правя обици, чиято основа изработвам от канап, като ги допълвам и украсявам с минерали, корали, седеф, керамични елементи и др. Старая се да са естествени материали. Докато правех първите няколко чифта с идеята да видя дали ще се получи нещо интересно и достатъчно финно, за да е бижу ми идваха още много идеи за нови модели с различна форма на основата, декориране и цветови комбинации на допълнителните елементи. Така моделите се увеличаваха и реших да ги покажа и на всички останали, които биха им се зарадвали и биха ги носили. Постепенно започнах да участвам и в мероприятия свързани с ръчно правени изделия.


С какво друго се занимаваш?
Работя в Дирекция “Архитектура и градоустройство” към Столична община, като младши експерт по териториално планиране. Сблъсквам се с разнообразни и интересни казуси, но липсва възможността за проектиране. Мисля, че това до голяма степен ме предизвика да се занимая с нещо, на което аз да съм автор, което ме зарежда, радва и се харесва на други хора.



Какво те вдъхновява?
Зависи какво и за кого го правя. Вдъхновяват ме чувствата и емоцията, която искам да изразя. Самите материали, възможностите за комбинации. Предизвикателството да използвам нетрадиционен материал или продукт, на който да подчертая едно ново предназначение и да го заредя с различна идея.


Каква музика обичаш да слушаш и коя книга е в момента на нощното ти шкафче?
Харесвам Funk, Rhythm and Blues, Groove, Reggae и др. Предпочитам музиката, която ме раздвижва, защото обичам да танцувам.
Има две книги, които съм започнала, но не успявам да дочета. Едната е “Приказки за силата” на Карлос Кастанеда, а другата е “Превъплъщението” (жмежмо роман) на Емил Стефанов-Емикеланджело.
Къде работиш по проектите си?
Когато става въпрос за самата изработка, това се случва или на леглото, или на масата. Развитието на самата идея основно е в главата ми – докато изработвам някои обици или гердан, докато разглеждам за нови елементи и материали, докато разглеждам други бижута или ако се случи да видя форма, която ме впечатли.


Опиши своя стил.
Не мога да опиша своя стил, но се старая да се изразявам нетрадиционно и да показвам собствен почерк.

Разкажи накратко за своята работа – от първите ти проекти до сега.
От начало изработвах само обици, от няколко месеца вече могат да се съчетават с гердани, старая се малко по малко да обогатявам моделите. Използвам повече и различни елементи за декорация, а съвсем скоро предстоят и модели с нова форма на основата.


Има ли някой твой колега, работата на кого наистина харесваш?
Харесвам много автори. Това, което ме впечатлява е изделиe, в което си проличава личния почерк, неповторимостта, изобретателността, емоцията...

Няма коментари:

Публикуване на коментар

---------- ----------