Интервю с Цвета Мишкова

Продължавам с представянето на участниците във "В самолет без билет"  с
Цвета Мишкова и нейният проект Цветоплети


Разкажи ни за себе си и за нещата, които правиш.
Казвам се Цвета и се занимавам с Цветоплетство. Плета шапки, шалове, чантички, аксесоари за коса, пръстени, обеци, гривни, декорации ... Не съм „плетачка“ в традиционния смисъл на думата. Малко са плетките, които умея. По-скоро се стремя към формата и съчетанието на цветове, а преждата е само изразно средство.


С какво друго се занимаваш освен с това?
Цветоплетството не се ограничава в разстоянието между няколко куки. Обичам да плета и коси. Оформянето на интересна прическа за мен е предизвикателство и го правя с голямо удоволствие. Разполагам и с материал за експерименти – косите на две дъщери :-)
Обичам да рисувам. Занимавам се с музика от 20 години /с известни прекъсвания/ – пея в групите Евентуално и ПънкиБлуз.
Завършила съм Ландшафтна архитектура, но по стечение на обстоятелствата съм работила в сферите на други професии.




Какво те вдъхновява?
Тук вече има опасност да изпадна в някакво клише. Няма да е лъжа, ако кажа, че се вдъхновявам от цветята, музиката, цветовете, разнообразието на живота... Но по-скоро имам нужда да намеря изява на идеите, танцуващи в главата и оставям творчеството да се излее през ръцете ми.





Слушаш ли музика докато твориш ?
Музиката е неизменна част от ежедневието и работата ми. Ако не я слушам или не пея, звучи в главата ми.

Къде работиш по проектите си ?
Естеството на дейността ми не изисква някакво специално място, но силно се надявам някога да имам ателие, в което да давам живот на идеите си.




Опиши своя стил

ЦВЕТОПЛЕТИ на куплети
растат във рими излети -
ред след ред и дума след дума,
стъпват напред през цветните друми.

Щипка радост, лъжица любов,
стръкче слънчеви лъчи за разкош,
в сърцето заплита мисли добри,
да светят в очите небесни звезди.


Разкажи накратко за развитието на твоята работа - от първите ти проекти до сега ?
Предполагам, че плетенето е заложено някъде в гените ми – баба ми беше изкусна плетачка. Започнах с шапки и картини от прежди преди няколко години, но сериозното „оплитане“ бележи началото си от миналата година. Шапките и шаловете носят настроение и цвят в студените дни, но „плетивото“ не е приоритет само на няколко месеца. Движейки се по гребена на сезоните, преминах през декорации, аксесоари за коса, гривни, колиета ... и стигнах до летните цветни фиести на обеците.


Цвети по време на  участието й  в VI издание , 
и изработените от нея колие и гривна по темата Night Fever


Има ли някой твой колега, работата на когото наистина харесваш ?
Харесвам вдъхновенията на www.zuzkata.com , лампите на Табаков, пеперудите на Mira's TIN BOX и се радвам на всички неща, сътворени с ръце и любов.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

---------- ----------