Интервю с Naifstuff


Представете се накратко, разкажете за себе си и това което правите.

Д:  Аз съм Джакомо от Италия. Художтик и дизайнер, учил съм в Болония. Когато участвах в уъркшопа на Лаго се запалих по Рино. Започнах да работя с тази програма, много ми е забавна, и така навлязох повече в правенето на дизайн. Това за мен е като да се превърнеш в дете и да играеш с формите, цветовете, обектите. Също е и вид изкуство. В Лаго срещнах и няколко български дизайнери, които ме доведоха тук.

И: Казвам се Ирена Памукова. Интериорен и продуктов дизайнер съм, като с интериори се занимавам от близо 7 години, но в последно време по-интересни са ми продуктите. За пръв път започнах с продуктовия дизайн на уъркшопа на Черга. Когато започнат да се появяват на живо самите прототипи става още по-забавно, а след всяка изложба се запалвам все повече.
Как се запознахте и решихтe да работите заедно?
Д:   Срещнахме са на уъркшопа за продуктов дизайн, който организира ЧЕРГА, наречен Работилница. На плажа.
И:  Срещнахме се на бара на плажа.
Д:  Да, имаше приятна атмосфера и се оказа подходящ момент да мислим по някои проекти заедно.
И:  Реално започнахме да работим заедно именно там по някои от заданията в работилницата. И след това решихме, че е добра идея да продължим и с други проекти.
Джакомо живее в Италия, а Ирена тук. Как работите от 2000км разстояние?
Д:   Срещаме се някъде по средата. Може да звучи странно, но някои от проектите се раждат на принципа "изгубен в превода".  Двамата ползваме различни езици и разговаряме на английски по между си, като накрая се появяват странни изречения или аз имам предвид едно, а тя е разбрала съвсем друго. И ми казва: `Да, страхотна идея!`, но за нещо съвсем различно от това, за което говоря. И някои от проектите се случват именно така. Друг път ги раждаме заедно.
И: След като работихме известно време от разстояние, през ноември отидох в Милано и седнахме за няколко часа в един много приятен бар. Започнахме да скицираме разни идеи направо по салфетките. След толкова дълго време работа през скайп този кратък брейнсторминг на живо беше наистина много ползотворен. Там създадохме проекта за легло и маса, които предложихме на LAGO. По късно направихме модел и презентация, които им изпратихме.
Д:   За нас много важно е настроението, винаги започваме от там. Затова е много важно и мястото където създаваме нещата.
Опишете стила си. Как се развиват вашите проекти от началото до сега?
И:  В началото беше доста по-различно. Аз работех и с други дизайнери, но предимно самостоятелно. За мен е голяма промяна да миксираме по този начин мозъците си. Различно не само заради езика, но и заради различния подход в мисленето и отношението към работата. Струва ми се, че доста израстнахме в тази посока.
Д:   Ние имаме естетически код, нещо което смятаме, че сме ние самите, и това е нашата голяма площадка за игра. Сега се опитваме да съберем портфолио, с което да дефинираме своя стил. За нас мебелите са обитателите на дома, като домашни любимци. Идеята, която стои зад Наиф, е  да създадем играчки, които в същото време да са и мебели, да комбинираме формата и функцията. Използваме ярките цветовете не за да сме поп или много артистични, а за да пресъздадем нашето усещане и да го дадем на хората под формата на тези продукти.
Работата на кои от вашите колеги харесвате?
Д:   Моят брат-близнак е също дизайнер. Той прави по-технични неща, като велосипеди, например. У дома е постоянен уъркшоп. Аз съм по-артистичен, а той по-технологичен.
Доста съм егоцентричен и за мен е трудно да кажа, че някой е наистина добър, но харесвам работата на Пеп – той е графичен дизайнер и има студио за производство на керамични плочки. Харесва ми неговият стил, начинът, по който използва цветовете и формите.
И: И двамата харесваме работата на Пеп (Josep Motas), който е и наш приятел.
разгледайте още от работата на Ирена и Джакомо  -> ТУК

Няма коментари:

Публикуване на коментар

---------- ----------