Сигурна съм, че вече сте наясно, че управлението на бизнес свързан с изкуство е не по-малко труден от всеки друг. Понякога дори повече, поради факта, че трябва едновременно да мислите за творческата страна и за икономическата. Много автори споделят „ аз просто не съм търговец“. Няма нужда да изменяте на същността си, но може да бъдете по-осведомени и да взимате решенията си не толкова спонтанно, а на базата на анализи.
В тази статия ще разгледам въпроса как да научим повече, за хората които посещават нашите страници и блогове, кои са те, от къде са, колко често и какво четат. Разбирането на това, каква е нашата публика е важна стъпка към превръщането на посетителите в клиенти, което обикновено е целта ви, ако искате да се прехранвате с вашето творчество. Съществуват много инструменти, които ще ви позволят да направите това. Някои от тях са вградени, а други трябва да инсталирате допълнително.
Ако ползвате основно facebook,
инструмента ви за наблюдение и анализ на вашата публика се нарича
Insights . Може да го ползвате само ако имате страница на вашите
продукти или услуги, но не и в профила си или групата. Намира се в
лявата лента на страницата ви и предоставя информация за броя посещения,
нови фенове и взаимодействието им със съдържанието. Тук може да
откриете, примерно, че въпреки огромното ви количество фенове вашите
публикации достигат до относително малък процент от тях. Какво да се
прави, facebook си е такъв. Освен това информацията, която ви
предоставят не е особено изчерпателна и е добре да я засечете и с други
източници.
Ако ползвате blogger също имате вграден инструмент за статистика. Тук вече възможностите са повече. Може да видите източниците на трафик, или с други думи, кой публикува линкове към вашето съдържание, кои публикации са най-четени и от къде са вашите читатели.
Един от най-популярните инструменти за статистика и анализ си остава Google Analytics – безплатна услуга предоставяна от google, която дава детайлна информация, за количеството посещения на сайта ви, колко от тях са уникални и колко се връщат отново, от къде са и каква операционна система ползват, какво четат и колко време остават да разглеждат съдържанието. Отново може да разберете, от къде в мрежата идват посетителите ви и какво са търсили, за да попаднат на вас. В сравнение с вградените статистики на facebook и blogger, Google Analytics предлага много повече възможности и често е предпочитан инструмент от уебдизайнерите и маркетинговите специалисти. Научете повече за него на http://www.google.com/analytics/ и ако ви се стори интересно го инсталирайте.
Ако ползвате blogger също имате вграден инструмент за статистика. Тук вече възможностите са повече. Може да видите източниците на трафик, или с други думи, кой публикува линкове към вашето съдържание, кои публикации са най-четени и от къде са вашите читатели.
Един от най-популярните инструменти за статистика и анализ си остава Google Analytics – безплатна услуга предоставяна от google, която дава детайлна информация, за количеството посещения на сайта ви, колко от тях са уникални и колко се връщат отново, от къде са и каква операционна система ползват, какво четат и колко време остават да разглеждат съдържанието. Отново може да разберете, от къде в мрежата идват посетителите ви и какво са търсили, за да попаднат на вас. В сравнение с вградените статистики на facebook и blogger, Google Analytics предлага много повече възможности и често е предпочитан инструмент от уебдизайнерите и маркетинговите специалисти. Научете повече за него на http://www.google.com/analytics/ и ако ви се стори интересно го инсталирайте.
Няма коментари:
Публикуване на коментар