Интервю със Севда Козарева

Севда летя с нас в първото тематично издание NIGHT FEVER, 
 В САМОЛЕТ БЕЗ БИЛЕТ Vol.6


Разкажи ни за себе си и за нещата, които правиш.
Името ми е Севда, на 21 съм и откривам коя съм, докато творя. Сигурно затова съм се занимавала с всякакви неща - дори съм свирила на пиано, което е забележително за човек без никакъв музикален слух. Участвах на В самолет без билет с бижута.





С какво друго се занимаваш ?
С дизайн на корици на книги, кино режисура, фотография и реклама. Освен това рисувам и правя скулптори от хартия.




Какво те вдъхновява?
Формите, цветовете и текстурите. Ежедневието и малките неща, малките жестове и моменти. Намирам много красота в простите и изчистени форми. 


Слушаш ли музика докато твориш ?
Не. Всъщност обичам да е тихо, но докато пътувам из града не мога без музика.




Къде работиш по проектите си ?
Главно вкъщи, обикновено на претрупаното бюро, но и работата на открито ми доставя удоволствие. Мечтая си за студио, което да разхвърлям, колкото си искам, и да сложа картини на всички стени. Уви... засега имам само бюро, но пак е някакво начало.


Опиши своя стил
Малко ми е трудно да отговоря на този въпрос, защото се доверявам на инстинкта си, на първата идея. Имам рисунки в комиксов стил и едновременно с тях - много минималистични дизайни, но каквото и да правя не ми се струва, че влизам в противоречие със себе си. Общото със сигурност са изчистените линии.  




Разкажи накратко за развитието на твоята работа - от първите ти проекти до сега ?
Първото, което направих, беше да почна да пиша - още като дете. Минаха доста години, докато открия, че вкъщност визуалните изкуства ми се отдават повече. Оттогава търся точно кое е за мен. Научих се да не се заричам, че съм открила своето място, след като твърде много пъти "със сигурност" щях да работя нещо до края на живота си. Разбрах, че творчеството е процес, а не крайна дестинация и като цяло това е най-важният ми урок до сега.




Има ли някой твой колега,  работата на когото  наистина харесваш ? 
Възхищавам се на много творци. Винаги ме вдъхновяват работите на Деница Бояджиева, Джина Сон, Сандра Джуто, Алиса Зигмунд и един куп други дизайнери, художници, писатели и режисьори.


Ако това, което сте прочели ви се струва интересно, посетете нейният интернет магазин 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

---------- ----------