Интервю с Кети Дверген

В следващите няколко месеца ще ви срещам с някои от авторите участвали в Urban fairy tales 9-12 февруари 2012.


Разкажи ни за себе си и за нещата, които правиш.
Казвам се Кети. Собственик съм на Дверген Артз - онлайн платформа за текстилни произведения. Съучредител на първото в България сдружение за пачуърк, основател на едноименната група във фейсбук, както и в бг-мамма. Работя за популяризирането на това изкуство в България и се радвам на резултатите. Пачуърка е основното ми занимание, но създавам и много други текстилни изделия - кукли, шалтета, всевъзможни неща за декорация и употреба в дома.


С какво друго се занимаваш ?
Работила съм доста неща (някои от които доста добре платени:)) преди да се захвана с пачуърк. В момента освен с това текстилно изкуство се занимавам и с дъщерите си,  инспирирам и организирам множество текстилни работилнички  и ателиета както за възрастни, желаещи да се научат на пачуърк, така и за дечица. Аз съм и автор на програмата, по която се преподава пачуърк в България. Във всичко, което правя влагам сърцето и емоциите си.

Какво те вдъхновява?
Най-много ме вдъхновяват прекрасните хора. Онези, които все смятаме за изчезващ вид. Е, аз все успявам да намеря такива и им се радвам безмерно. Вдъхновява ме подредеността, слънцето, багрите, тишината...

Каква музика обичаш да слушаш и коя книга е в момента на нощното ти шкафче?
Музика... доста различна... но (противно на последното твърдение от отговора на предишният въпрос) съм металист... Книгите са няколко:
Craft Inc.
The Womanly Art of Breastfeeding
Reversible Quilts
365 Wacky, Wondeful Ways to Get Your Child to Do What You Want

Къде работиш по проектите си ?
В ателието ми вкъщи:)

Опиши своя стил
Ами... изчистен, винаги с малки закачки, цветово съчетан... приложен и модерен.



 
Разкажи накратко за развитието на твоята работа - от първите ти проекти до сега ?
В началото експериментирах много. Шила съм какво ли не. Експериментирах както с материи, така и с цветове. Всеки нов проект беше ново начало. В един момент наблегнах основно на овладяване на свободния куилтинг (може да се нарече и свободна машинна бродерия) - предизвикателство, в което определено бях една от първите по нашите географски ширини, но което е много приятно и бързо въвлече нови хора след себе си. В последствие не можех да експериментирам с нови техники, защото имах много поръчки, а хората искат неща, които вече са видели... Сега съм твърдо решена да намеря баланса между да правя това, което правя и да опитвам нови и нови неща...



Има ли някой твой колега, работата на когото наистина харесваш ?
Да, има... повече, от колкото бих могла да изброя... 99.9% са чужденки...
На хората, които обичат това, с което се занимават винаги им личи. И всичко се вижда в творчеството им когато работят със сърцето...  

Разгледайте още от прекрасната работа на Кети в нейния сайт dvergenartz.com

Няма коментари:

Публикуване на коментар

---------- ----------