Интервю с Йовка Христова

Разкажи ни за себе си и за нещата, които правиш.

Казвам се Йовка Христова. Водя ателиета за различни техники (пачуърк, декупаж, плъсти, иглонабиване, макраме и други) за възрастни и деца, грижа се за felt-bg.com и за разноообразнието там, както и майсторя, за каквото имам желание и време. 
По образование съм математик.
Занимавах се с катерене, летене, спасяване на хижа и екстремни преходи в планината. 
През последните девет години съм майка, което напълно ме удовлетворява:)))






С какво друго се занимаваш ?
С гледане на деца:) Моите две деца.Това е основното всъщност, всичко
друго е не толкова приоритетно. Забавляваме се, учим нови неща,
приключенстваме. Правя и използвам след това обучителни занимавки за
малкото ми детенце, което е с аутизъм, по Глен Дюман, Зайцев,
Монтесори и други, даващи резултати при специалните деца. Чета книги,
по много и при всеки удобен случай. Готвя безглутенови сладки, солети
и други подобни всекидневно. Садя зелениии, последно рукола и босилек.
Това е общо взето.


Какво те вдъхновява?
Най-вече децата ми.

Слушаш ли музика докато твориш ?
Не. У дома постоянно има глъч. Малкият дребосък ми пее, големия ми
разказва за лего роботите, които е конструирал, слушам как се
упражнява на китарата или просто си говорим за нещо интересно.


Къде работиш по проектите си ?
Имам ателие, то по скоро сега прилича на склад, с много платове,
вълни, прежди, джунджории, две шевни машини, една плетачна, две
работни маси и един компютър. Там започва всичко, избирам си
материалите, с които ще работя даденото нещо. След това ги слагам в
една щайга и ги нося в дневната, ако ми остане време там се случват
нещата.

Опиши своя стил
Ами трудна работа. Приятелите ми го определят като романтичен и по
детски наивен, най-вероятно е такъв:)


Разкажи накратко за развитието на твоята работа - от първите ти
проекти до сега
Ами както се казва, всичко започва от детството:) Та и аз така, след
като баба ми и майка ми ме научиха как да плета и шия, шиех дрехи на
куклите и даже се опитах на 3годишната ми сестра, ушивайки й панталон
без крачолна извивка:) Бяха ми дали старата шевна машина на баба и на
нея шиех. Като се замисля сега, всичките ми опити бяха провал, но
никой не ми се караше за това, напротив - насърчаваха ме. В един
период си шиех всички дрехи, както и на приятели. Докато учех висша
математика в университета и след това, докато преподавах елементарна
такава, всичко беше хоби, за разтоварване и забавление. В един момент,
когато диагностицираха Йони много неща се промениха, хоби и
професионално ориентиране се обърнаха. Направих една самостоятелна
изложба с текстилни пана, тип пачуърк, участвах в няколко съвместни,
но най ми е забавно воденето на ателиета. Толкова е прекрасно като
усещане да покажеш, да разкриеш малките тайни, да дадеш знания и да
помогнеш да се доразвият уменията на хората, насърчавайки ги.


Има ли някой твой колега, работата на когото наистина харесваш ?
Ами много са и ще забравя някой, но...
Харесвам творбите, които излизат от ръцете на Сандра Наумова и Калина
Чанкова, аксесоарите на Илка Пейчева и Пламена Каралийска, ръчно
правените хартии и бижута на Христина Етърска и Надежда Донкова,
дървените красоти на Четирите мечета, създавани от Томи и Весито.
Бродериите на Илиана Брьомер, филцовите фигурки на Ирина Полянская. И
много ме зареждат усмихващите снимки и архитектурни решения на Биляна
Гецова.

4 коментара:

  1. Чудесно интервю с чудесен човек - усмихната и позитивна! Хубаво е да има повече такива хора!!!
    Йове, пожелавам ти много усмивки и щастливи мигове!

    ОтговорИзтриване
  2. Прекрасен човек и прекрасни занимания!
    МНОГО и УСПЕШНИ занимания за в бъдеще

    ОтговорИзтриване
  3. Прекрасен човек и прекрасни занимания!
    Пожелавам много сбъднати мечти

    ОтговорИзтриване
  4. Страхотно интервю!Впечатлена съм от позитивизмът и лъчезарната усмивка,както и от интересните занимания на гостенката!Поздрави и пожелания за много щастливи мигове!

    ОтговорИзтриване

---------- ----------